In deze stap wordt de renovatie uitgevoerd.

Deze stap bevat de volgende sub-stappen:

  1. Zorg dat iemand van het bouwbedrijf de dagelijkse communicatie met leden op zich neemt.

    Door: het bouwbedrijf

  2. Inventariseer regelmatig (ten minste tweewekelijks) bij de leden of de renovatie naar tevredenheid verloopt.

    Wees bereikbaar voor leden. Pak de zaken op waar bewoners ontevreden over zijn, in samenwerking met het bouwbedrijf.
    Door: de procesbegeleider

  3. Organiseer een bijeenkomst voor de start van de renovatie om met leden door te nemen hoe het renovatieproces eruit gaat zien, hoe het comfort zal veranderen door de verbouwing, hoe mensen eventuele klachten kunnen indienen en hoe deze afgehandeld zullen worden. Verspreid deze informatie ook per e-mail en post.

    Door: de procesbegeleider en het bouwbedrijf

  4. Communiceer regelmatig met leden over (wijzigingen in) de planning.

    Afstemming met leden dient niet alleen schriftelijk te gebeuren, maar in sommige situaties ook mondeling, in een persoonlijk gesprek. Bijvoorbeeld wanneer de renovatie van een specifiek appartement is gepland en de planning wijzigt, of wanneer er toegang tot een specifiek appartement nodig is en de planning is gewijzigd.
    Door: het bouwbedrijf

  5. Zorg voor een contactpersoon bij het bouwbedrijf waar leden terecht kunnen met vragen over het gebruik, functioneren en onderhoud van de nieuwe apparatuur.

    Door: de procesbegeleider en het bouwbedrijf

  6. Zorg voor een goede overdracht tussen de procesbegeleider, het VvE-bestuur en de VvE-beheerder.

    Waarschijnlijk zal de procesbegeleider aan het eind van deze stap afscheid nemen. Zie Evaluatiekaart.
    Door: procesbegeleider, VvE-bestuur en de VvE-beheerder

  7. Houd een informatieavond (Zie Informatieavond stap 7)

    Informeer de leden over de oplevering.
    Door: de procesbegeleider, het bouwbedrijf en de VvE-beheerder

  8. Controleer of alle leden hebben getekend voor oplevering of dat er nog punten zijn die aandacht behoeven.

    Door: procesbegeleider en bouwbedrijf

Ga na oplevering van de renovatie door naar stap 8: wonen, beheer en garantie.

Website by Webroots