Doel

De procesbegeleider evalueert tijdens en na afloop van de VvE-klantreis wat goed ging en wat beter kan. Zo kan de procesbegeleider bij een volgende VvE dingen nog beter doen. Bij voorkeur gebeurt dit samen met het VvE-bestuur, de VvE-beheerder en het bouwbedrijf.

Deze evaluatiekaart geeft bij iedere stap uit de VvE-klantreis een overzicht van belangrijke evaluatiepunten.

  • Was het voor de VvE eenvoudig om jou te vinden? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het vinden van de juiste (bouw)partijen? Wat kan beter?
  • Hoe was het contact met de bewoners (VvE-leden en huurders)? Wat kan beter?
    • Hoe is er omgegaan met weerstand? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de informatieavond? Hoe verliep het begeleiden van de Informatieavond? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de Algemene Ledenvergadering (ALV)? Hoe verliep het begeleiden van de ALV? Wat kan beter?
  • Hoe had deze stap soepeler kunnen verlopen?
  • Hoe had deze stap sneller kunnen verlopen?
  • Hoe verliep het opstellen van de offerte-aanvraag? Wat kan beter?
  • Hoe was het contact met de bewoners? Wat kan beter?
    • Hoe is er omgegaan met weerstand? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de informatieavond? Hoe verliep het begeleiden van de informatieavond? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de ALV? Hoe verliep het begeleiden van de ALV? Wat kan beter?
  • Hoe had deze stap soepeler kunnen verlopen?
  • Hoe had deze stap sneller kunnen verlopen?
  • Hoe verliep het vinden van het bouwkundig adviesbureau/bouwbedrijf? Wat kan beter?
  • Hoe was het contact met de bewoners? Wat kan beter?
    • Hoe is er omgegaan met weerstand? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de informatieavond? Hoe verliep het begeleiden van de informatieavond? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de ALV? Hoe verliep het begeleiden van de ALV? Wat kan beter?
  • Hoe had deze stap soepeler kunnen verlopen?
  • Hoe had deze stap sneller kunnen verlopen?
  • Hoe verliep het contact met het bouwbedrijf? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het contact met de VvE-beheerder, het Nationaal Energiebespaar Fonds (NEF)? Wat kan beter?
  • Hoe was het contact met de bewoners? Wat kan beter?
    • Hoe is er omgegaan met weerstand? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de informatieavond? Hoe verliep het begeleiden van de Informatieavond? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de ALV? Hoe verliep het begeleiden van de ALV? Wat kan beter?
  • Hoe had deze stap soepeler kunnen verlopen?
  • Hoe had deze stap sneller kunnen verlopen?
  • Hoe was het contact met de bewoners? Wat kan beter?
    • Hoe is er omgegaan met weerstand? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de informatieavond? Hoe verliep het begeleiden van de Informatieavond? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de ALV? Hoe verliep het begeleiden van de ALV? Wat kan beter?
  • Hoe had deze stap soepeler kunnen verlopen?
  • Hoe had deze stap sneller kunnen verlopen?
  • Hoe verliep het contact met het bouwbedrijf? Wat kan beter?
  • Hoe was het contact met de bewoners? Wat kan beter?
    • Hoe is er omgegaan met weerstand? Wat kan beter?
  • Hoe verliep het organiseren van de informatieavond? Hoe verliep het begeleiden van de Informatieavond? Wat kan beter?
  • Hoe had deze stap soepeler kunnen verlopen?
  • Hoe had deze stap sneller kunnen verlopen?

De procesbegeleider is zelf niet meer betrokken bij deze stap. Het is voor de procesbegeleider wel waardevol om de ervaringen in deze stap te horen om ook hiervan te kunnen leren. De procesbegeleider kan deze ervaringen ophalen door (telefonische) gesprekken te houden met het VvE-bestuur en een aantal bewoners.

  • Wat zijn de ervaringen van bewoners?
  • In hoeverre zijn de prestatiegaranties gehaald?
  • Hoe verliep het organiseren van de informatieavond? Hoe verliep het begeleiden van de Informatieavond? Wat kan beter?
  • Hoe had deze stap soepeler kunnen verlopen?

Website by Webroots